با مقالات گرما گستران به روز باشید

عکس مقاله

آب شیرین کن چیست ؟

کره‌ی زمین منبع بزرگی از آب است. بارها و بارها در مورد بحران آب می‌شنویم اما هر بار که به کره زمین نگاه می‌کنیم با خودمان می‌گوییم حالا که 70 درصد از سطح کره‌ی زمین را آب پوشانده است چرا باید مشکل آب وجود داشته باشد؟ درست است. در حدود 70 درصد از سطح کره‌ی زمین را آب گرفته است اما همچنان مشکل آب آشامیدنی وجود دارد. چرا که این آب قابل آشامیدن نیست. اینجاست که اهمیت دستگاه آب شیرین کن مشخص می‌شود.

آب دریاها و بسیاری از آب‌های زیرزمینی شورند. حاوی نمک‌ها و املاح معدنی گوناگون هستند که باعث شده است قابل استفاده و آشامیدن نباشد. اما آب شیرین کن خانگی یا آب شیرین کن صنعتی این مشکل را حل کرده است. البته هنوز هم مشکل آب آشامیدنی وجود دارد اما با این دستگاه‌های کوچک بزرگ بخش اعظمی از این مشکلات حل شده است.

کاربرد آب شیرین کن

اینکه بتوانیم از آب شور آب شیرین تولید کنیم کار ساده‌ای نیست. نیاز به فرایندهای مکانیکی و حرارتی دارد و دستگاه‌های خاص خودش را دارد. جدا کردن نمک از آب باید در یک بستر قدرتمند انجام شود. در حال حاضر دو نوع طرز کار برای آب شیرین کن وجود دارد. یکی آب شیرین کن اسمز معکوس و دیگری آب شیرین کن حرارتی یا HTH.
هر کدام از این مکانیزم‌ها باید یک سازوکار خاص کار می‌کنند و هر کدام هم مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. با این دو دستگاه بیشتر آشنا شوید.

شرکت گرماگستران آرامیس در زمینه تولید کننده انواع بویلر ها و از جمله سختی گیر ، فیلتر شنی و … فعالیت دارد.